dilluns, 3 d’agost del 2009

Incloure i no excloure.

Acabo de llegir d'una experiència a Dinamarca d'una empresa que dóna feina a autistes. I ha estat un èxit. Tots els que treballem en el món dels discapacitats sabem que no és una cosa gens fàcil integrar-los en les empreses, diguem-ne "normals". Com no ho és integrar un nen amb certes discapacitats a l'escola i en la mateixa societat.

Si voleu llegir la notícia més llargament, us dono l'enllaç:

http://www.rosario3.com/noticias/enserio/noticias.aspx?idNot=53864

Ara es parla molt d' EDUCACIÓ INCLUSIVA. No és només una moda més. És un enfocament educatiu, una actitud vital, basat en la valoració de la diversitat com a element enriquidor del procés d'ensenyament i aprenentatge i, en conseqüència, afavoridor del desenvolupament humà. El concepte d'educació inclusiva és més ampli que el d'integració. A fi de comptes, integrar és voler fer igual aquell que és diferent. I tampoc és ben bé això, encara que hi ha d'haver parcel·les de la vida en que han de ser més o menys homogènies en una societat per tal de que els mecanismes no grinyolin.

L'educació inclusiva implica que tots els nens i nenes d'una determinada comunitat aprenguin junts independentment de les seves condicions personals, socials o culturals, inclosos aquells que presenten una discapacitat. Es tracta d'una escola que no posa requisits d'entrada ni mecanismes de selecció o discriminació de cap tipus, per fer realment efectius els drets a l'educació, a la igualtat d'oportunitats i a la participació. A l'escola inclusiva  tots els alumnes es beneficien d'un ensenyament adaptat a les seves necessitats i no només els que presenten necessitats educatives especials.

Són temes complicats i difícils de solucionar a la realitat de cada dia però, pel que es veu, s'hi està reflexionant. I no hi ha res millor que els experts reflexionen i posin sobre la taula els temes per tan de confrontar-los i dialogar-los.

Ens hi va els nostre futur com a societat .

Etiquetes de Technorati: ,,