diumenge, 14 de març de 2010

Una història sobre el "mate".

Avui he rebut una grata notícia. M''han notificat que sóc finalista d'un concurs de relats curts sobre el "mate" "Mate en 100 Palabras".
Quan era a l' Uruguai vaig prendre molt mate. M'hi vaig acostumar i m'agradava. Prendre mate no és només prendre una espècie de té calent típic d'una colla de països llatinoamericans, sinó que té un sentit més profund. El mate és sagrament i signe de tota una sèrie de coses. Prendre mate amb algú sempre té un sentit més profund . Ho explicava en un post d'aquest mateix blog fa uns mesos i que podeu rellegir, si voleu, clicant aquest enllaç
http://blogs.avui.cat/jaumepubill/2009/03/04/el-mate/

Heus ací la carta que m'han enviat:
Amigo:

Tu relato quedó entre los 5 finalistas de "El mate en 100 palabras". Invita a votar por tu texto en el blog www.cebate100palabras.blogspot.com o directamente en el perfil de la página Yerba Mate de Facebook.

Felicitaciones y un gran abrazo!

Miguel Fauré
administrador de la página matera

El 6 de julio de 2009 18:46, Jaume Pubill Gamisans <jaumepubillgamisans@gmail.com>escribió:
Quiero unirme al concurso con un hecho verídico que me sucedió nada más llegar a Uruguay. Yo soy catalán.
Ahí va el relato.
HASTA QUE ESCUCHES UN RUIDITO...
Mirá que me habían avisado! Mirá que ya me había dado cuenta de que los uruguayos son un poco avivados y aprovechan todas las ocasiones... Pero ni así.
Era mi primer mate. Me leyeron el libro de instruccuiones: Se chupa, hasta que se escuche un ruídito. Me pongo la bombilla a la boca y empiezo a chupar.... Se ve que aquello estaría tapado porque no subía nada... Meta chupar! Hasta que me pongo el mate en la oreja y les digo.... "Yo no escucho ningún ruídito!" Gallego tenía que ser, gritaron a coro, riéndose y tomándome del pelo....
Pero les aseguro que aprendí rápido y tomé muchos mates luego.
Un abrazo grande
Jaume Pubill
http://blogs.avui.cat/jaumepubill/
Etiquetes de Technorati: